Środa 20 Października 2021

Świętując 60 milionów sprzedanych EcoTanków Epson nawiązuje współpracę z Usainem Boltem, aby wspólnie promować tą serię drukarek.

Londyn/Warszawa 14.10.2021 - Firma Epson ogłosiła partnerstwo z Usainem Boltem, najszybszym człowiekiem świata - sprinter będzie twarzą ważnej kampanii budowania świadomości na temat drukarek atramentowych bez kartridżów z serii EcoTank.

Kampania promocyjna obejmuje reklamy w mediach społecznościowych, zewnętrzne, w punktach sprzedaży (POS) oraz telewizyjne, emitowane w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Ma ona na celu promowanie drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych z linii EcoTank, a jej wiodące hasło to „Nalej i biegnij dalej”. W serii materiałów filmowych i zdjęć Usain na swój własny, swobodny sposób zaprezentuje, jak dzięki drukarkom EcoTank (bez kartridżów) można drukować bez uzupełniania atramentu nawet przez trzy lata.[1] Kampania adresowana jest do mieszkańców Europy, Afryki i Rosji.

 

Usain Bolt, znany też jako „najszybszy człowiek na świecie”, to ośmiokrotny złoty medalista olimpijski, uważany za najlepszego sprintera w historii. Od Lekkoatletycznych Mistrzostw Świata w Berlinie w 2009 roku do dziś jest podwójnym rekordzistą świata w biegu na 100 metrów (czas 9,58 sekundy) i 200 metrów (19,19 sekundy). Obecnie angażuje się w działania fundacji swojego imienia (Usain Bolt Foundation) - jej celem jest tworzenie nowych możliwości edukacyjnych dla osób potrzebujących oraz rozwój kulturalny. Fundacja zainwestowała miliony dolarów, szczególnie na Jamajce – ojczyźnie lekkoatlety - w projekty wspomagające kulturę fizyczną i zdrowie, edukację młodzieży oraz rozwój lokalnych społeczności.Więcej informacji o działaniach fundacji znaleźć można na jej stronie internetowej. Usain i jego partnerka Kasi Bennett są rodzicami trojga dzieci: córki Olimpii Lightning urodzonej w 2020 i bliźniaków o imionach Saint Leo i Thunder urodzonych w 2021.

 

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 r,. na całym świecie sprzedano już ponad 60 milionów drukarek EcoTank z pojemnikami na atrament o dużej pojemności, dzięki którym klienci mogą zaoszczędzić nawet 90% na kosztach drukowania.[2] Zamiast kartridżów są one wyposażone w wydajne, przyjazne w obsłudze butelki. Użytkownicy domowi i małe biura mogą teraz korzystać z zalet drukarek Epson w ich nowej, odświeżonej formule. Wszystkie nowe modele EcoTank są wyposażone w technologię druku niewymagającą użycia ciepła i głowice Micro Piezo lub Precision Core, co pozwala zmniejszyć zużycie energii i minimalizuje czynności serwisowe oraz gwarantuje niski całkowity koszt utrzymania.

 

Yoshiro Nagafusa, prezes Epson Europe, podsumował partnerstwo, mówiąc: „Usain to dla nas idealny partner! Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób na świecie, a jego radosny charakter pomoże nam w zabawny, zapadający w pamięć i przyjazny sposób pokazać nasze niedrogie rozwiązania do drukowania. Teraz, gdy z domu pracuje więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej, a życie rodzinne zyskuje na intensywności, nadszedł właściwy moment, aby zwiększyć świadomość na temat naszych drukarek EcoTank i zapewnianych przez nie oszczędności”.

 

„Bardzo się cieszę, że będę współpracował z Epson i pomagał przekazywać informacje o drukarkach EcoTank. Nawiązuję partnerstwa tylko z tymi markami, które według mnie mogą naprawdę coś zmienić. Urządzenia EcoTank pozwalają zapomnieć o wielu frustracjach związanych z drukowaniem, jakie występowały przy korzystaniu z kartridżów atramentowych. Jestem zdania, że wszystko, co może nam choć trochę ułatwić życie, jest po prostu dobre. Ale to nie wszystko! Z Epsonem łączy mnie wiele wspólnych wartości, razem chcemy tworzyć lepszą przyszłość. Zależy nam przede wszystkim na budowaniu zaufania dzięki produktom, które pomagają społecznościom rozwijać się w mądry, zrównoważony sposób. Chcę inspirować innych do realizowania swoich marzeń, niezależnie od tego, czy są duże czy małe” - powiedział Usain Bolt.

 

Aby obejrzeć nową reklamę telewizyjną EcoTank z Usainem w roli głównej odwiedź nasz kanał YouTube Epson Polska.

 

[1]Na podstawie liczby wydrukowanych stron A4 wynoszącej 100 na miesiąc i najniższej wydajności uzyskanej z dołączonego zestawu atramentów.

[2]Na podstawie obliczeń firmy Epson, średnia oszczędność na koszcie wydruku strony oraz średnia liczba kartridżów wymaganych do wydrukowania takiej samej liczby stron jak za pomocą butelek z atramentem EcoTank „101” i „103”. Porównanie średniej wydajności (wydruki A4 ISO/IEC 24711) butelek EcoTank „101” i „103” oraz oryginalnych materiałów eksploatacyjnych (raport IDC, Hardcopy Peripherals Consumables Tracker, wysyłki w 2020 r., opublikowany w 1 kw. 2021 r.) używanych w 25 najlepiej sprzedających się konsumenckich drukarkach A4 z kartridżami atramentowymi poniżej 100 euro (z wył. podatku) w Czechach, na Węgrzech, w Polsce i Turcji (raport IDC, Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker, wysyłki w 2020 r., opublikowany w 1 kw. 2021 r.). Koszt wydruku strony obliczony przez podzielenie odpowiednich przychodów ze sprzedaży butelek/kartridżów i całkowitej wydajności przez sprzedaż jednostkową.

 

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Epson - olimpijskie początki

Dzieje tej firmy uczą, że na długofalowy sukces składa się kilka warunków. Oprócz ciężkiej pracy niezbędna jest też odwaga do podejmowania ryzyka. Dziś znamy Epson na podium lidera produkcji drukarek i projektorów, ale do tego miejsca wiodła długa droga. W 1964 roku podczas sportowych zmagań lekkoatletów z całego świata Epson mierzył czasy sportowców pierwszym kwarcowym stoperem i automatycznie je drukował. W 1969 roku przedstawił światu pierwszy zegarek kwarcowy, a w 1989 – pierwszy kolorowy projektor LCD. Inżynierom  Epson zawdzięczamy też powstanie prekursora miniaturowych komputerów,  wizjer cyfrowy w aparatach i pierwszego latającego robota.

 

Projekcja czy druk – przede wszystkim wierny obraz

Sprzętem, w produkcji którego Epson przoduje, od lat pozostają projektory oraz drukarki atramentowe. Projektory Epsona dzięki zastosowanej technologii 3LCD  generują obraz, który zapewnia przyjazne dla wzroku światło oraz wysoką jasność i nasycone barwy. Dlatego, doceniając jakość projekcji, w ślepych testach klienci uznają ten sprzęt za najlepszy w 95% przypadków.

O klasie drukarek z niebieskim logo świadczy fakt, że to właśnie Epson jako pierwsza atramentówka na świecie poleciała w kosmos.  Pozycję lidera na tym rynku firma zawdzięcza  innowacjom kierowanych dla różnych grup odbiorców – od kieszonkowych drukarek hi-tech, poprzez rozwiązania dla domu i biznesu, aż po wielkonakładowe maszyny przemysłowe. Hitem dla użytkowników indywidualnych i małych firm są urządzenia  EcoTank (z systemem stałego zasilania w atrament) godzące wysoką jakość wydruku z niskimi kosztami eksploatacji. Biznes z kolei docenia wielofunkcyjne RIPS mogące wydrukować aż 75 tys. stron na jednym zestawie tuszów.

 

Sekret powodzenia? Badania i rozwój zamiast cięć

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!