Wtorek 6 Grudnia 2022

Świadomość, postawy i działania związane z klimatem w Europie i Afryce - wnioski z badania na zlecenie Epson

Biznesowe i społeczne kampanie informacyjne edukują i inspirują trzy czwarte mieszkańców Afryki oraz ponad połowę Europejczyków do podejmowania decyzji dotyczących sposobu i stylu życia, które mają pozytywne skutki dla klimatu.

Dwadzieścia dni przed szczytem klimatycznym COP27 w Egipcie Epson przedstawia wyniki badania Climate Reality Barometer 2022 – ankiety przeprowadzonej wśród ponad 26 000 osób z 28 rynków. Wykazało ono rosnące, ale zróżnicowane poziomy optymizmu dotyczące klimatu. Zmiany klimatyczne pozostają priorytetem dla milionów osób, a firmy odgrywają bardzo ważną rolę w informowaniu i inspirowaniu innych do działania.

 

Ankieta Climate Reality Barometer przeprowadzona przez Epson  skupia się na poziomie świadomości, postawach i działaniach związanych ze zmianami klimatu, a jej celem jest pomoc w podejmowaniu lepszych decyzji na poziomie rządowych, przemysłowych i indywidualnych wyborów.

 

Klimat pozostaje priorytetem

 

Dla milionów ludzi kryzys·klimatyczny to wciąż ważki problem, pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, która zdominowała ostatnie miesiące na świecie. Nie jest zaskoczeniem, że gospodarka (22%) i wzrost cen (21%) to kwestie pierwszoplanowe, jednak dla 20% respondentów najwyższy priorytet nadal stanowią kwestie klimatyczne.

Optymizm, że problem kryzysu klimatycznego zostanie rozwiązany w ciągu naszego życia, podziela tylko co czwarty respondent z Europy (26%), co może być spowodowane faktem, że na naszym kontynencie ubiegły rok obfitował w niespotykane dotąd zjawiska pogodowe. Kontrastuje to z globalną średnią na poziomie 48% i jeszcze większym odsetkiem osób (64%) w Afryce, które deklarują pozytywne podejście do spraw klimatu.

 

Wzbogacanie edukacji za sprawą technologii

 

Z danych zebranych w trakcie badania wynika, że w zwiększaniu świadomości na temat zmian klimatycznych duża rola do odegrania przypada firmom. W Afryce aż 75%, a w Europie 55% ankietowanych wymienia inicjatywy dotyczące zrównoważonego rozwoju firm i społeczności jako działalność mającą wpływ na postawy i działania związane z klimatem.

 

Edukacyjne przedsięwzięcia są inspiracją do podejmowania przyjaznych dla klimaty decyzji w zakresie życia codziennego. Przykładowo 89% badanych z Afryki i 80% Europejczyków planuje skorzystać lub już korzysta ze źródeł energii odnawialnej, a odpowiednio 67% i 64% z nich planuje ograniczyć liczbę podróży służbowych i wakacyjnych lub już to zrobiło.

 

„Uważamy, że edukacja jest jedną z najpotężniejszych broni w walce z kryzysem klimatycznym. Celem firmy Epson jest wzbogacanie edukacji poprzez technologię oraz budowanie wśród rządów, firm i osób indywidualnych świadomości skutków, jakie niosą zmiany klimatu, jak też oferowanie narzędzi do ich łagodzenia. Cieszymy się, że podczas szczytu COP27 w Egipcie dołączymy do globalnej społeczności, by wziąć udział w dialogu, który zainicjuje ważne działania” - powiedział Henning Ohlsson, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Epson.

 

 Działania w Europie i Afryce

 

W Europie Epson inicjuje edukację w zakresie zmian klimatycznych za pomocą swojej inicjatywy New Horizons. Obejmuje ona około 10 000 uczniów w wieku szkolnym, którzy za pomocą technologii wzbogacającej proces nauczania dowiadują się czym zmiany klimatyczne oraz jakie działania można podjąć, aby realnie im stawić czoła.

 

W Afryce Epson współpracuje z rządami, przemysłem i partnerami społecznymi nad realizacją projektów związanych z technologiami druku, zrównoważoną produkcją energii, tworzeniem lokalnych centrów umiejętności oraz materiałami edukacyjnymi.

 

W Maroku podarowane przez Epson drukarki EcoTank pozwalają nauczycielom drukować 11 milionów stron z tekstami i opowiadaniami, dzięki którym dzieci mogą poprawić umiejętności czytania i dowiedzieć się więcej m. in o zmianach klimatu.


W ramach współpracy z World Mobile, Epson w Tanzanii łączy technologie drukowania z dostępem do globalnej sieci, co daje szkołom na Zanzibarze nowe możliwości działania.


W RPA firma Epson założyła Centrum Demonstracyjne stanowiące instytucję społeczną promującą nowe metody uczenia się, oferującą nowe możliwości zatrudnienia i pozwalającą coraz większej liczbie osób odkrywać w sobie talenty ekonomiczne.


Firma weźmie także udział w szczycie klimatycznym COP27, prezentując w zielonej strefie opracowane przez siebie zrównoważone technologie. Chodzi m.in o drukowanie niewymagające użycia ciepła oraz produkcję papieru przy użyciu systemu PaperLab, w którym zużywa się o 95% mniej wody niż używając tradycyjnych metod recyklingu. Spotkanie z Epsonem odbędzie się w Zielonej Strefie imprezy, na stanowisku P42.

 

„Badania Epson wskazują, że w edukowaniu i inspirowaniu świata do podejmowania skutecznych działań przeciwko zmianom klimatycznym kluczową rolę pełnią firmy”– powiedział prezes Epson Europe, Yoshiro Nagafusa. „Wzbogacanie edukacji poprzez technologię pozwala nam informować zwykłych ludzi, firmy i decydentów na całym świecie o skali wyzwań, przed którymi stoimy, ale także dawać im nadzieję, prezentując rozwiązania, które pozwolą każdemu wprowadzać realne i pozytywne dla klimatu zmiany”.

 

W Epson zdajemy sobie sprawę z tego, że Ziemia i jej zasoby są cenne i skończone, a zmiany klimatu wymagają natychmiastowych i zorganizowanych działań. Uważamy też, że firmy mają do odegrania ważną rolę w skoordynowanej i globalnej odpowiedzi na ten problem.

 

 Firma Epson zobowiązała się do przeznaczenia 770 milionów euro na dekarbonizację, zamknięcie pętli zasobów oraz opracowanie ekologicznych technologii do 2030 r.

 

Innowacyjne rozwiązania firmy Epson pomagają naszym klientom działać w obiegu zamkniętym, w sposób zrównoważony i przy zerowym poziomie emisji dwutlenku węgla. Należą do nich m.in. energooszczędne technologie drukowania bez użycia ciepła czy system PaperLab, który pozwala przetwarzać makulaturę na nowy papier niemal bez użycia wody.


Uzyskaliśmy najwyższe oceny za ochronę wód i klimatu w prestiżowym konkursie CDP A List.
Firma Epson otrzymała status Platinum przyznawany corocznie przez EcoVadis po raz trzeci z rzędu.
Epson jest sygnatariuszem programu ONZ Global Compact i realizuje wszystkie 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Epson jest też zaangażowanym członkiem organizacji Responsible Business Alliance.
 

Podążanie tą ścieżką ma na celu inspirowanie i motywowanie rządów, firm i poszczególnych osób do przeprowadzenia transformacji niezbędnej do rozwiązania kryzysu klimatycznego. Epson głęboko wierzy, że dzięki wspólnym działaniom możemy stworzyć lepszy świat.

 

*Metoda obliczeń zweryfikowana przez TÜV Rheinland.

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów, jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!