Poniedziałek 20 Marca 2023

Epsona i projekt Czysta Rzeka - trzeci rok zaangażowania w działania na rzecz polskich wód

Konsekwentna współpraca w akcjach na rzecz lokalnego środowiska łączy wieloletnie założenia strategii firmy oraz otwartość członków polskiego zespołu firmy.

Już po raz trzeci z rzędu pracownicy Epson Polska wezmą udział w akcji sprzątania nurtów i brzegów rzek pod nazwą „Czysta Rzeka”. Japoński producent od lat angażuje się w proekologiczne projekty, a w swoich rozwiązaniach podchodzi z uwagą do kwestii środowiskowych, co jest ujęte w oficjalnych dokumentach i planach korporacji, takich jak „Wizja Środowiskowa 2050”. To zaangażowanie przybiera też formę wspierania lokalnych inicjatyw proekologicznych takich jak polska akcja „Czysta Rzeka”. W jej ramach, w zeszłym roku, zgodnie z zasadą firmy „myśl globalnie, działaj lokalnie”, ponad 100 pracowników i partnerów firmy spotkało się w mazurskich Warchałach, aby posprzątać brzegi Jeziora Brajnickiego i jego okolice. 

 

„Epson od lat jest zaangażowany środowiskowo – czego potwierdzeniem jest m. in. nagroda IT Champion 2022 w kategorii “Działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju”-  przecierając tu szlaki dla innych marek. Ekologia jest jedną z podstawowych wartości w naszej firmie, stąd angażowanie się w działania takie jak te, jest dla nas naturalne. Co więcej, wiem, że te idee są też bliskie naszym pracownikom i wielu z nich spontanicznie zgłosiło chęć wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu.  To, co zrobimy tu i teraz będzie miało znaczenie dla nas wszystkich w przyszłości” – powiedziała Ewa Pytlak, marketing and PR manager w Epson Polska.

 

Czysta Rzeka to największa skoordynowana akcja społecznego sprzątania rzek w Polsce. Działa od 2019 roku. Wtedy po raz pierwszy ponad 2000 wolontariuszy z całej Polski zebrało prawie 55 ton śmieci. Z roku na rok akcja poszerzała zasięg i gromadziła coraz więcej zaangażowanych na łonie natury. W ubiegłym roku chętnych do sprzątania było już ponad 8600, a zebranych odpadów 230 ton. Podczas czterech edycji ponad 15 tys. ochotników uprzątnęło ponad 500 ton śmieci. Od roku 2021 odbywają się także edycje letnie, czyli akcje sprzątania rzek z poziomu kajaka. Inicjatywa ma charakter ogólnopolski, a jej aktywność uruchamia się na wiosnę, bo właśnie wtedy przyroda budzi się do życia. Topniejący śnieg oraz nierozwinięta jeszcze roślinność odkrywają ogromne pokłady śmieci w zaroślach, przy spacerowych ścieżkach w lesie czy na polanach przylegających do koryta rzeki.

 

Rejestracja sztabów akcji rozpoczęła się 1 marca, natomiast akcje sprzątania w plenerze ruszają 14 marca i potrwają do 6 maja. W wielu z nich pracownicy Epson wezmą udział zarówno indywidualnie, jak i zespołowo.

 

O Epson

 

Epson od dekad we wszystkich swoich działaniach zwracał uwagę na ekologię i to w jaki sposób produkty, które wytwarza, wpływają na środowiskoDziałania japońskiej firmy nie ograniczają się do “zielonych” haseł. Oprócz inwestycji wprowadzanych wewnątrz firma angażuje się też w innowacje, które pomagają każdemu klientowi Epsona odnaleźć własną drogę w kierunku zrównoważonej przyszłości. Należą do nich na przykład oferowane przez firmę drukarki w technologii Heat-Free, czyli takiej, która nie wymaga użycia ciepła oraz obniża zużycie energii elektrycznej (i związaną z tym emisję gazów cieplarnianych). Drukarki serii EcoTank eliminując konieczność korzystania z wymiennych kartridżów oferują realne ekologiczne korzyści. Do tej pory zapobiegły wprowadzeniu do środowiska 1,6 mln ton zużytych materiałów eksploatacyjnych opartych na tworzywach sztucznych. W ciągu najbliższej dekady Epson planuje przeznaczyć 100 mld jenów (około 770 mln euro) na transformację swojej działalności w celu pełnego wdrożenia zasad zrównoważonej gospodarki. Te inwestycje będą miały na celu obniżenie emisyjności oraz zamknięcie pętli wykorzystania surowców w ramach działalności firmy

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów, jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!