Czwartek 7 Października 2021

Epson przedstawia przełomowe rozwiązanie do drukowania zdjęć.

Firma Epson wprowadza na rynek drukarkę SureLab SL-D1000 dla zakładów fotograficznych, które chcą zwiększyć swoje przychody z produktów fotograficznych o wartości dodanej.

W stosunku do swojego poprzednika – SL‑D800, SL-D1000 zapewnia wiele nowych, przyjaznych dla środowiska funkcji i ulepszeń. Najważniejszą nowością jest tu wprowadzenie drukowania dwustronnego. Dzięki temu sprzedawcy detaliczni mogą rozszerzyć swoją ofertę od prostego drukowania po zdjęć usługi dodatkowe, takie jak spersonalizowane fotoksiążki, kalendarze i karty. Jest to obszar rynku, który odnotowuje wzrost popytu i popularności. Dzięki procesowi produkcyjnemu na miejscu sprzedawcy detaliczni i punkty kopiowania zachowują kontrolę nad produkcją, a także zapewniają sobie dodatkowy przychód.

 

Za sprawą większej szybkości drukowania (liczba wydruków na godzinę i pierwszy wydruk) zwiększono produktywność, zaś dzięki opcjonalnemu podajnikowi do automatycznego drukowania dwustronnego (kaseta na 100 arkuszy w formacie A4) w modelu SL-D1000A oprócz obsługi nośników w rolce, można też łatwo uzyskać większą liczbę wydrukowanych stron. Dwukrotnie wzrosła także trwałość drukarki – do 400 tys. wydruków 10x15.

 

Kartridże zostały zastąpione zintegrowanym systemem woreczków z atramentem firmy Epson, które w porównaniu z SL-D800 zapewniają o 25% więcej atramentu, co przekłada się na rzadszą wymianę, a także ograniczenie liczby wymaganych interwencji. Torebki z atramentem pozwalają zmniejszyć ilość śmieci, co sprawia, że zarządzanie odpadami na miejscu staje się mniejszym problemem.

 

Udoskonalony system nagrzewania zapewnia znacznie cichsze drukowanie, a także zmniejsza pobór mocy, dodatkowo obniżany przez zwiększenie szybkości drukowania. Dotychczasowy interfejs łączności przez USB rozszerzono o obsługę sieci LAN i Wi-Fi. Do innych nowości konstrukcyjnych zaliczają się zintegrowana taca odbiorcza i wyświetlacz LCD usprawniający obsługę.

 

Nowy model jest 16% mniejszy i 24% lżejszy w porównaniu z SL-D800, co nie tylko ułatwia przenoszenie urządzenia, gdy trzeba zmienić jego lokalizację, ale także pozwala zoptymalizować inwestycje finansowe w zależności od wielkości zakładu fotograficznego i liczby wydruków. 

Dzięki obsłudze rozwiązania Cloud Solution PORT firmy Epson klienci mogą mieć większą kontrolę nad drukowaniem i uzyskać dostęp do danych produkcyjnych z poziomu komputera lub urządzeń inteligentnych zarówno na miejscu, jak i zdalnie. Wraz z premierą urządzenia dostępne będą także aplikacje mobilne – tak dla sprzedawców detalicznych, jak i użytkowników końcowych, aby umożliwić klientom łatwe drukowanie obrazów z ich telefonów komórkowych.

„Od razu widać, dlaczego nazywamy SL-D1000 przełomowym produktem na rynku produkcji fotograficznej. Wszystkie funkcje, które zostały opracowane od podstaw, zaprojektowano z myślą o zwiększeniu produktywności i zapewnieniu klientom elastyczności. Sprzedawcy detaliczni i punkty kopiowania znajdują się w coraz trudniejszej sytuacji, więc oferując skalowalne rozwiązanie jako odpowiedź na sezonowe zwiększanie popytu umożliwiamy im generowanie większych przychodów w rozwijającym się obszarze branży oraz elastyczność, pozwalającą na łatwe wykonywanie różnych typów zadań na wielu drukarkach” - powiedział Grzegorz Mencfel, Account Manager – LFP w Epson Europe.

 

Modele SL-D1000 i SL-D1000A będą dostępne w Polsce w styczniu 2022.

 

Najważniejsze cechy

 

  • Drukowanie dwustronne z zachowaniem standardowego druku jednostronnego (rolka 65 m)
  • Kaseta na 100 arkuszy A4 do automatycznego drukowania dwustronnego w modelu SL-D1000A (opcjonalnie w przypadku SL-D1000)
  • Niewielkie wymiary i niska waga
  • Wi-Fi i LAN oprócz dotychczasowego interfejsu USB
  • Zintegrowany system woreczków z atramentem – 25% większa ilość atramentu
  • Wyświetlacz LCD
  • Dwukrotnie większa trwałość drukarki*
  • Większa szybkość drukowania (385 wydruków na godzinę, 15 x 10 cm)*
  • Zintegrowana taca odbiorcza
  • Nowy system ogrzewania
  • Epson Cloud Solution PORT

 

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Epson - olimpijskie początki

Dzieje tej firmy uczą, że na długofalowy sukces składa się kilka warunków. Oprócz ciężkiej pracy niezbędna jest też odwaga do podejmowania ryzyka. Dziś znamy Epson na podium lidera produkcji drukarek i projektorów, ale do tego miejsca wiodła długa droga. W 1964 roku podczas sportowych zmagań lekkoatletów z całego świata Epson mierzył czasy sportowców pierwszym kwarcowym stoperem i automatycznie je drukował. W 1969 roku przedstawił światu pierwszy zegarek kwarcowy, a w 1989 – pierwszy kolorowy projektor LCD. Inżynierom  Epson zawdzięczamy też powstanie prekursora miniaturowych komputerów,  wizjer cyfrowy w aparatach i pierwszego latającego robota.

 

Projekcja czy druk – przede wszystkim wierny obraz

Sprzętem, w produkcji którego Epson przoduje, od lat pozostają projektory oraz drukarki atramentowe. Projektory Epsona dzięki zastosowanej technologii 3LCD  generują obraz, który zapewnia przyjazne dla wzroku światło oraz wysoką jasność i nasycone barwy. Dlatego, doceniając jakość projekcji, w ślepych testach klienci uznają ten sprzęt za najlepszy w 95% przypadków.

O klasie drukarek z niebieskim logo świadczy fakt, że to właśnie Epson jako pierwsza atramentówka na świecie poleciała w kosmos.  Pozycję lidera na tym rynku firma zawdzięcza  innowacjom kierowanych dla różnych grup odbiorców – od kieszonkowych drukarek hi-tech, poprzez rozwiązania dla domu i biznesu, aż po wielkonakładowe maszyny przemysłowe. Hitem dla użytkowników indywidualnych i małych firm są urządzenia  EcoTank (z systemem stałego zasilania w atrament) godzące wysoką jakość wydruku z niskimi kosztami eksploatacji. Biznes z kolei docenia wielofunkcyjne RIPS mogące wydrukować aż 75 tys. stron na jednym zestawie tuszów.

 

Sekret powodzenia? Badania i rozwój zamiast cięć

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!