Poniedziałek 11 Lipca 2022

Epson nagrodzony wyróznieniem DataMaster Lab GREEN 2022 za drukarki atramentowe i urządzenia wielofunkcyjne z głowicą PrecisionCore

W uznaniu korzyści dla środowiska, jakie dają niewymagające użycia ciepła drukarki i urządzenia wielofunkcyjne z głowicami PrecisionCore oraz zasady zrównoważonego rozwoju stosowanych podczas ich opracowywania, produkcji i dystrybucji firma Epson zdobyła tegoroczną nagrodę DataMaster Lab GREEN.

„Laboratorium DataMaster zwraca uwagę na to, że jednym z głównych czynników wpływających na środowisko naturalne jest zużycie energii, które można zmniejszyć dzięki naszym niewymagającym użycia ciepła drukarkom atramentowym wykorzystujących PrecisionCore” – mówi Krzysztof Modrzewski z Epson Polska. „W porównaniu z drukarkami laserowymi można je zmniejszyć średnio aż do 83% 1, co w skali całej floty drukarek może oznaczać bardzo duże oszczędności”.

Nagroda ta nie dotyczy jednak wyłącznie zużycia energii elektrycznej. „Bierzemy pod uwagę certyfikowane kompetencje zakładów produkcyjnych, poziomy emisji szkodliwych substancji, jak też charakter i okres użytkowania materiałów eksploatacyjnych maszyny” – mówi Edward Bilson, dyrektor techniczny DataMaster Lab. „Jeśli weźmiemy pod uwagę ślad węglowy, jaki pozostawia produkcja, transport, dystrybucja i miejsce ostatecznego składowania na wysypisku, zdamy sobie sprawę, że wszystkie produkty muszą być projektowane z myślą o środowisku i mieć jak najdłuższy okres użytkowania. Laureaci nagrody DataMaster Lab GREEN są znani z tego, że jako firmy mają najmniejszy wpływ na nasze cenne środowisko”.

Krzysztof Modrzewski z firmy Epson dodaje: „Ogromnie cieszymy się, że zostaliśmy w ten sposób docenieni. Od 2018 roku zainwestowaliśmy ponad pół miliarda euro w rozwój naszej głowicy drukującej PrecisionCore, a w zeszłym roku zobowiązaliśmy się do zainwestowania dodatkowych 100 miliardów jenów (ok. 700 mln euro) w dalszy rozwój zrównoważonych technologii, dekarbonizacji i recyklingu zasobów. Zobowiązaliśmy się również do zrezygnowania z korzystania z nieodnawialnych zasobów kopalnych zasobów do 2050 roku. Będziemy dalej się rozwijać, by zmniejszać wpływ produktów na środowisko i poprawiać ich wydajność dla naszych klientów”.

1 Technologia niewymagająca użycia ciepła | Epson Europe

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Epson - olimpijskie początki

Dzieje tej firmy uczą, że na długofalowy sukces składa się kilka warunków. Oprócz ciężkiej pracy niezbędna jest też odwaga do podejmowania ryzyka. Dziś znamy Epson na podium lidera produkcji drukarek i projektorów, ale do tego miejsca wiodła długa droga. W 1964 roku podczas sportowych zmagań lekkoatletów z całego świata Epson mierzył czasy sportowców pierwszym kwarcowym stoperem i automatycznie je drukował. W 1969 roku przedstawił światu pierwszy zegarek kwarcowy, a w 1989 – pierwszy kolorowy projektor LCD. Inżynierom  Epson zawdzięczamy też powstanie prekursora miniaturowych komputerów,  wizjer cyfrowy w aparatach i pierwszego latającego robota.

 

Projekcja czy druk – przede wszystkim wierny obraz

Sprzętem, w produkcji którego Epson przoduje, od lat pozostają projektory oraz drukarki atramentowe. Projektory Epsona dzięki zastosowanej technologii 3LCD  generują obraz, który zapewnia przyjazne dla wzroku światło oraz wysoką jasność i nasycone barwy. Dlatego, doceniając jakość projekcji, w ślepych testach klienci uznają ten sprzęt za najlepszy w 95% przypadków.

O klasie drukarek z niebieskim logo świadczy fakt, że to właśnie Epson jako pierwsza atramentówka na świecie poleciała w kosmos.  Pozycję lidera na tym rynku firma zawdzięcza  innowacjom kierowanych dla różnych grup odbiorców – od kieszonkowych drukarek hi-tech, poprzez rozwiązania dla domu i biznesu, aż po wielkonakładowe maszyny przemysłowe. Hitem dla użytkowników indywidualnych i małych firm są urządzenia  EcoTank (z systemem stałego zasilania w atrament) godzące wysoką jakość wydruku z niskimi kosztami eksploatacji. Biznes z kolei docenia wielofunkcyjne RIPS mogące wydrukować aż 75 tys. stron na jednym zestawie tuszów.

 

Sekret powodzenia? Badania i rozwój zamiast cięć

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!