Poniedziałek 6 Listopada 2023

Badanie GFK za okres 01-09.2023: Epson liderem na rynku druku w Polsce

Najnowsze dane raportu przeprowadzonego przez lidera badań rynkowych  GFK, ujawniają interesujące tendencje na polskim rynku konsumenckich urządzeń drukujących na bazie atramentu, przeznaczonych dla domu oraz małych firm w okresie od stycznia do września 2023 roku.

Mimo że ogólna dynamika rynku pokazuje w tym obszarze spadek wartościowo o 1% oraz ilościowo o 10%, to firma Epson idzie pod prąd, umacniając swoją pozycję lidera. Aktualnie Epson posiada imponujący udział w rynku atramentowych drukarek, wynoszący ponad 42% pod względem wartości sprzedaży.

Epson nie tylko utrzymuje się na czele listy pod względem udziału w rynku, ale  może się także pochwalić największą dynamiką wzrostu. W ciągu badanego okresu wzrost wartości sprzedaży urządzeń Epson wyniósł prawie 30%, a wzrost ilościowy osiągnął 12%.

Stoi za tym szerokie portfolio urządzeń w połączeniu z przemyślanym i skutecznie wdrażanym planem promocji i wsparcia sprzedaży. Szczególnie efektywną rolę odegrały tu promocje cashback i loteria z cennymi nagrodami, w tym bonami turystycznymi, każdy na kwotę  40 tys. zł.

"Kluczem do osiągniętego przez nas sukcesu jest niewątpliwie rosnąca popularność serii EcoTank – ich sprzedaż dynamicznie rośnie, są tygodnie gdy sięga do 80%. To dzięki innowacyjnemu podejściu, w którym zdecydowaliśmy się zastąpić tradycyjne kartridże butelkami z atramentem. Dzięki tej technologii nasi klienci mogą korzystać z druku w znacznie niższym koszcie. Co więcej, drukarki EcoTank pozwalają Klientom nie martwić się już o częste zakupy i wymianę kartridżów. To rozwiązanie, oprócz tego, że jest ekologiczne, przynosi nie tylko wygodę użytkowania, ale również realne oszczędności" – mówi Magdalena Ośka, Senior Sales Manager Consumer & Channel w Epson Polska. „Oprócz docenienia ciężkiej i konsekwentnej pracy zespołu Epson Polska za sukcesem stoi też zaangażowanie i otwartość na współpracę naszych partnerów."

Dane te świadczą o niezachwianej pozycji firmy Epson na polskim rynku i jej zdolności do odczytywania i zaspokajania zmieniających się obecnie potrzeb konsumentów w zakresie druku.

Tagi: #EcoTank | #epson | #inkjet
Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów, jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie!